what doesnt kill u.... makes u stronger. right?

Jag har inte alltid haft det lätt. Har haft det tungt ända sedan jag var liten. Min bror höll på med droger så jag har sett en hel del, många sjuka både dagar och nätter, poliser och allt möjligt. Det finns en positiv sak i detta och det är att min bror hjälpt mig att bli den jag är idag, det är tackvare han som jag hatar droger och jag är så stolt över honom nu. Han har lyckats gå vidare och är nu drogfri sen några år tillbaka. Det är grymt! Är både stolt, glad och tacksam. Älskar dig. Har alltid haft svårt i skolan oxå. I 7-9an fick jag inte den hjälp jag behövde och då tyckte jag det var skönare att hänga med vänner i cafeterian. Köpa fb kaffe eller varm oboy och spela musik medan våra andra "duktiga" klasskamrater var på lektion. Vi ansågs alltid vara "problembarn" och har hanterats mer annorlunda jämfört med de andra. Visst tyckte vi det var skoj för stunden när läraren åkte och hämta oss i en annan skola som vi stuckit till för att träffa andra vänner, och visst kände vi oss grymma när läraren fick jaga oss in på lektionerna. Men nu i efterhand känns drt bara sinnessjukt. Mycket var pga en själv, men också många lärares fel som särbenhandla eleverna. Pluggisarna fick den hjälp de behövde medan vi, de stökiga alltid satt längst bak, och när vi bad om hjälp kom de ingen o hjälpte oss "för vi ville ju inte lära oss".. Detta gav sina sår. Andra året på iv, kämpar som en krigare.. ett annat problem jag haft är min första riktiga relation till en kille. Han älskade mig, det vet jag. Men hans svartsjuka ledde till våra bråk eftersom att jag tyckte det var onödigt, varför skulle han behöva vara svartsjuk? Han är min första och jag är inte ens van vid att ha kille, aldrig varit ett fan av det. Festade inte, strulade inte runt. Men endå var han svartsjuk, de ledde till både de ena och de andra. Han blev mer och mer sträng trots att jag varken ljugit eller svikit honom någonsin. "du får inte göra si, du får inte göra så" men jag lyssnade, jag var kär. Till slut kom det fram att han varit otrogen.. 2 gg. Jag älskade honom, jag försökte få allt att funka, jag ringde honom när han mådde dåligt för att trösta honom, när jag hade chansen att trösta honom öga mot öga höll jag alltid om honom, torkade hans tårar och.visade att jag brydde mig. Jag tittade inte ens på andra killar. När jag blev singel kändes det som att komma till en ny värld. Jag hade helt plötsligt vant mig vid att vara med någon, och tanken av att vara utan honom fick mig sömnlös flera nätter i rad. Det finaste jag visste var hans leende och det jag älskade mest av allt var att vakna upp i hans famn och känna hans doft. Jag saknade honom grovt efter att det tog slut och även drt han gjorde mig så illa ville jag ingenting annat än att få en stor varm kram av honom. Jag är mänsklig, och än idag kan jag tänka tillbaka pp det vi hade TROTS VAD HAN GJORT MOT MIG. Sen har jag (som alla andra) familjeproblem och det tär på mig som fan. Men efter allt jag gått igenom har jag insett att jag blivit starkare, för jag är ju inte död än. Visst finns det dagar då jag bara vill försvinna men då försöker jag tänka på det positiva jag har.. Jag är bara människa, med många problem, som har ett brustet hjärta av många skäl. Ville bara skriva av mig.. Och det fick bli på bloggen. jag är som sagt inget mer än en människa med känslor. Skiter i om jag inte känner alla som kommer läsa detta. Dessutom kanske många känner igen sig och tyckte om att läsa det. En del kanske var till hjälp, både för min och eran skull? Aja.. Ligger i sängen och skriver från mobilen så mina fingrar är rätt döda nu. Ska sätta punkt här och ta mig en cigg.. Natti natti! Ni är bäst!

Kommentarer
Linda.W

Fast de är svårt så får man försöka se de bra i de som händer/hänt.. och någon gång måste man försöka tänka på sig själv och ibland kanske ta avstånd fast de är svårt, prioritera sig själv istället, för de är inte alltid man kan göra någonting åt saken. de är många som är i samma situation fast de inte märks eller nämns. Man får tänka att de som inte dödar, härdar.. Look at me, been there done that :D och så har vi varandra att prata ut med och finna stöd hos och de gör oss också starkare... ensam är stark men tillsammans är vi starkare ;)



2011-05-14 @ 00:07:51
Anonym

du är stark! kämpa på.

jätte fint skrivet, skulle du inte kunna skriva sånt här oftare? Känns så bra när man känner igen sig själv i din text!



2011-05-14 @ 00:20:00
Ord blir meningar

Stark du är selma, glöm inte allt händer av en anledning. Fortsätt kämpa, ge aldrig upp :)



Blogg: http://ordblirmeningar.blogg.se/
2011-05-14 @ 00:44:26
tn

du är så bäst, önska man kunde vara lite som du stark jag ser upp till dig ska du veta !



2011-05-14 @ 12:40:06
idaaa

<3<3<3



2011-05-14 @ 13:24:46
Anna Larsson

Mitt älskade hjärta!! Du skriver så otroligt fint, vilken talang du har. Tjejer som du är anledningen till att jag jobbar som lärare. Tjejer & killar med talang, kärlek till andra, som är så värdefulla, underbara och som varit med om saker de inte alltid kan rå för. Du är min solstråle i vardagen och jag vet att du är det för många andra också!



Jag och Gud älskar dig!!



2011-05-14 @ 15:31:44
Egzona

Du är så stark Selma! Jag är stolt <3



Blogg: http://simplyegzona.blogg.se/
2011-05-14 @ 15:40:59


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!