Sometimes things go wrong, keep ya head up and stay strong

Hej Selma!

Det är såhär, jag träffade min första kärlek på nätet från första början och det tog över ett år tills vi träffades. När vi träffades så var allting så perfekt,
tills dessa 8 månaderna tillsammans tog slut. Han kom hit utan att mina föräldrar visste och jag tog inte hem honom utan jag tog honom till min kompis men sedan
efter 2 dagar så märkte mina föräldrar att något var på gång. Jag var den tjejen som aldrig hade varit kär , aldrig ens haft tanken på att skaffa en pojkvän just då.
Jag tog hem honom 4 på morgonen och mina föräldrar var chockade men valde att acceptera detta. Det gick 4 månader med distans imellan oss och just under den
tiden  var det bara skola, hem, träning, snacka i tele med varandra & smsa 24/7. Han var allt jag hade, allt jag behövde. Tills en dag då han börjar umgås med sina vänner
igen vilka som skulle vara " bra" då började han punda.. Knarket tog över men han gjorde aldrig det framför mig förens jag satt riktigt stopp. Jag var bestämd, detta är sista
gången jag åker och träffar honom och så blev det. Killen som försökte få mig tillbaka men valde knarker istället för mig.. men idag tänker jag, jag kanske borde ha försökt hjälpa
honom sluta än att bara släppa taget? men är det inte tillräckligt om han väljer knarket före någon han sägs vara sin första kärlek? Jag var krossad, Samma dag som jag åkte hem
kände jag bara ett hål i magen. Som att något högg mig inuti. 3 dagar efter jag åkte får jag ett sms" är du hemma?" men inget jag valde att svara på. Sms efter sms av han varje månad. Han var allt jag hade, lämnade alla mina vänner för han tyckte de inte var bra för mig. Regler som han började sätta ,  ung och dum.. När man glömmer bort alla problem
med just en person, det är då man märker vad man har..

Det gick 1 och ett halvt år och han tog kontakt med mig om och om igen. Det vi hade var ändån något fint, men ändån inte. Bråkade varje dag, grät mig tills sömns.. Detta var det

bästa för mig..

Nu idag, står jag här tillsammans med en annan kille, första personen efter. Jag är osäker, jag vet inte vad jag känner och det värsta är att jag inte vet vad jag vill. Är jag kär?  är jag inte. Jag berättade om mitt ex för honom och han trodde att jag inte var över honom för det. Killen är underbar, men jag vet inte om jag har dem känslorna jag borde ha?. Är det såhär man ska känna? nej jag tror inte det.. Vi har snart haft sju månader tillsammans och jag känner att vi inte passar. Men jag vet inte om detta är bara något jag tänker på för att slippa bli sårad, slippa känna samma sak igen? i dont know.. Han behandlar mig bra, dricker inte, träning och skola är de enda som gäller för honom. Jag vill inte såra honom och därför försökte jag ta ett litet avstånd en gång men det slutade inte bra..


När jag är med han här nya killen kan jag få upp minnen med mitt ex bara jag ligger och blundar, ställen som jag egentligen inte tänker på annars. Jag vet att minnena alltid kommer finnas kvar och man aldrig glömmer.. but is this right?


/ förvirrad tjej..



SVAR:
Hej natta!
förlåt att jag inte har svarat tidigare men jag har inte varit inne på min mail och sett detta..
Jag förstår att du kände dig så gott som död när det tog slut mellan dig och ditt ex, och jag förstår att det sårade dig grovt att han började knarka, och faktiskt valde droger framför personen han älskar.

människor vet inte vad de har förns dem förlorar det. och jag antar att han förstod vad han hade förlorat med tanke på att han hörde av sig och visade en viss ånger, vilket är riktigt bra gjort av honom ! Folk är som dom är, jag är säker på att han älskade dig även att han valde knarket före dig. Vissa kan inte bara lägga av, hur mycke de än vill. Vissa VILL inte ens lägga av för att de "mår bra" av att ta sina droger. De förstår inte att man kan må MYCKET BÄTTRE genom att vara ren och ha en flickvän som älskar dem.

Du gjorde rätt val som lämnade honom, för man kan inte alltid hjälpa en person.. tråkigt nog. Så länge personen själv inte vill, går ingenting att förändra..

Det här med din nya pojkvän, du måste ju tycka om honom med tanke på att du varit med han i 7 månader? jag dog för min pojkvän efter att vi varit tillsammans i 7 månader. Du är väl inte med honom bara för att glömma ditt ex? .. Du ska inte se ditt ex när du ligger och myser med din nuvarande pojkvän. Vill du inte vara med honom, så ska du lämna honom. Han ska inte tro att du är lycklig, och att han är den enda killen för dig när det egentligen inte är så? för du har faktiskt två killar i skallen. Han och ditt ex.

Satsa på ett förhållande när du känner att du kommit över ditt ex helt. Det är verkligen inte rättvist mot din kille att vara med honom då du har någon annan i tankarna. Det är som att du uttnyttjar honom för att fylla ut ditt tomma hjärta som fortfarande blöder. Försök inte ens komma över ditt ex genom att vara med andra för TRO MIG det går inte. När man gör så, förtränger man sitt ex - och då kommer han titta fram i ditt huvud någon gång eftersom att du inte glömt honom.

Se till att glömma det ni haft, eller visst minnen lever alltid kvar. Men du ska kunna blicka tillbaka utan några vidare känslor. DEN DAGEN har du kommit över ditt ex. Så tills dess: lev singel, fixa skolan och umgås med vänner.

Hade bra och må bäst, lider med dig!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!