Du tänker på din förlorade kärlek medan en annan tänker på sin döde mamma. Värdesätt det du har istället för att grubbla över det du inte har.

hej selma, din blogg är riktigt bra och ser hur du hjälper alla tjejer och tycker det är sjukt vackert av dig att hjälpa folk som du inte ens känner !

nu behöver ja hjälp, jag och min kille gjorde slut för ca 5 dagar sen sen dess har jag varit sjukt deppig jag kna inte koncetrera mig på skolan och jag är en tjej som älskar o dansa och på tränningen gick det skit det gick bara inte o ätter inte som ja brukar eller något sånt , vi gjorde slut för det inte funka så bra och vi bråkade offta han var killen i mitt liv och under de 10 månaderna har vi gjort slut 5-6 ggn och alla säger att jag borde glömma han men det går inte ddet är riktigt svårt ..

och jag försöker o försöker men till slut blir vi tillsammans igen, och vi är sånna som är tillsammans eller så är vi inte ens vänner fast vi säger att vi ska vara vänner, direkt när vi börjar snacka (som vänner) blir det överdrivit och vi brukar gå tillbacka till varandra.
har du några råd hur jag skulle kunna glömma han HELT och utan att vara så här deppig ..


Svar:Hej S!
Tack för att du tycker om min blogg. Eftersom att jag själv tycker att kärlek är intressant, och att man får chansen att faktiskt hjälpa andra så är det otroligt kul! det är bara ett nöje för mig ♥

Kärlek är en viktig sak i livet, nästan det viktigaste faktiskt. Jag tycker att om man har kärlek så har man allt.. För kärleken övervinner ALLT. Det du och ditt ex gjort fel ifrån början är att göra slut - bli tillsammans - göra slut - bli tillsammans. Det tär på förhållandet, vilket jag vet av egna erfarenheter. Gör aldrig slut för en liten sak, gör slut när du känner att du inte vill vara med personen längre!

Det är vanligt att man gräver ner sig i en depression när man gör slut med sin pojkvän. Jag har ofta hört hur tjejer slutar äta, får ångest, inte orkar gå till skolan, är sura på omgivningen - klarar inte av någonting i stortsett. Men varför ska man låta det gå så långt? vem mår dåligt av det om inte du? han mår inte dåligt över att du inte äter, eller att du inte dansar.. Din depression drabbar endast dig själv och dina nära och kära som får stå ut med ditt ledsna humör.

Istället för att gråta, ska du skratta åt era fina minnen. Istället för att sluta äta, ska du äta så att du orkar med skolan och dansen. Istället för att vara ledsen ska du skratta och kämpa för en ljusare framtid. Det finns så mycket mer här i livet än 1 kille. Men visst, jag förstår dig. Jag älskade mitt ex mer än ALLT annat i hela världen, jag skulle bokstavligttalat kunna ta en kula för honom när vi var tillsammans. Men du måste tänka att du kommer stöta på fler motgångar i livet, en kille kommer vara ditt minsta problem om 10 år.  Du kommer skratta åt att du låg hemma i din säng och grät dig till sömns för en kille..

Vill du vara med honom måste du förklara det för honom. Inte göra slut för minsta lilla, sluta sura på varandra för en onödig sak, kämpa lika mycket för varandra, lita på varandra, respektera varandra och älska varandra.

Om inte så ska du (som jag så många gånger sagt) radera allt som har med killen att göra. Era bilder, hans söta sms, hans telefonnummer, hans facebook.. you name it.. Inte bara radera killen ifrån ditt liv, utan även bygga upp dig själv ifrån grunden igen. Börja hänga med vänner som gör dig glad, var med dem så mycket du kan, dansa eftersom att du brinner för det och gör bara roliga saker som får dig på andra tankar. Tänk framåt, försök att tänka på framtiden. Ge absolut inte upp för att du tror att det inte kommer gå.. Det tar inte en vecka, eller en månad. Det kan ta upp till ett år innan du släppt honom helt. Men det GÅR!

Jag önskar dig all lycka, och jag förstår dig precis för jag har varit där du ÄR. kram ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!