Den perfekta killen

S: Hej selma =) vill bara börja med att säga att du otroligt vacker och du verkar vara en riktigt bra tjej med ett hjärta utav guld!
Nu ska du få höra om min riktigt jobbiga situation... Jag och mitt ex (han är alban) va tsm för cirka tre år sen och han gjorde verkligen allt för mig bokstavligen allt. Han tog mig före allt och alla och behandlade mig som en prinsessa, han gick ifrån sina kompisar när jag ringde bara för jag skulle höra bättre i telefonen, han presenterade mig för sina föräldrar och kompisar som om jag vore de finaste han hade, han sa massa fina saker när vi träffades och höll min hand framför alla, han va väldigt överbeskyddande han flippade några gånger på några killar som hållt på med mig när vi va tsm men de tycker jag bara va bra att visade att han brydde sig men de ska ju inte vara överdrivet såklart, han brydde sig inte vad andra sa om oss ja du förstår... dröm killen. Men jag va riktigt dum och insåg inte hur bra jag hade de, när vi hade varit tsm i ett år började jag skita lite i han, brukade inte svara när han ringde ibland, va kall när vi sågs osånt.. så vi bestämde oss att ta en paus ifrån varandra i några månader och då hittade han en tjej och dom blev tsm. Dom va tsm kanske i ett halvår och då hörde han av sig för första gången igen, han sa till mig: Hej de va länge sen lalala, vill du ses? jag tänkte aa varför inte liksom kör bara. När vi träffades höll han på med mig han kysste mig på kinden osånt medans dom va tsm -.- och nu har dom varit tsm i 2 år och jag och han har träffats lite då och då gånger medans dom fortfarander varit tsm men jag lovar alltså han är heeelt förändrad, varje gång vi ses håller han på med mig och han har börjat skryta också massor de är absolut inte likt han! han skulle aldrig ha tanken av att träffa en annan tjej när jag och han va tsm. De jobbiga är att jag fortfarande gillar honom så grymt mycker han är min första kärlek och 1 år är ett bra tag om man träffas nästan varje dag, brukade ju sova hos han och allt.. Alla vi tre bor i samma stad också så varje gång jag ser dom 2 tsm så fylls mina ögon med tårar och allt bara faller ihop inombords. Jag har haft problem med hans tjej också hon dör verkligen för han, hon har ingen fb, mobil, killvänner bara föratt visa hon vill ha han föralltid. Hon vet mycket väl att jag och han träffas men de hindrar inte henne från han nejnej... hon bara flippar på mig men hon skulle aldrig ge upp honom och varje gång jag och han träffats i smyg har de kommit fram på något sätt till henne att vi träffats och då ringer hon upp MIG och säger din hora lalala ska slå dig lalala träffa inte min pojkvän men vafan de inte jag som gör fel de är ju han som är en idiot och hon borde hålla reda på sin pojkvän och inte flippa på mig medans till han säger hon inte ett skit för hon är så jävla rädd att förlora honom för han vet att om han lämnar henne kan han få andra tjejer för han ser bra ut liksom tjejer vill ha han du förstår, och jag vet jag borde inte träffa han men jag är så svag för han och de jag och han hade tillsammans va magiskt, jag är egentligen en stark person som vågar säga nej men när de gäller han... inte en chans.
De jobbiga är att jag ska börja samma skola som han och hans flickvän i höst och jag kmr se dom två ihop varje jävla dag... vet inte hur jag ska hantera de :/
Oj detta blev mer än jag tänkt mig hehe, hoppas du kan ge mig lite tips och råd hur jag ska hantera detta på bästa sätt.
Hoppas du orkade läsa allt haha (a) sköt om dig, stor kram <3

Hej ängel!
Han gjorde fina grejer för dig, det måste jag säga. men jag ska gå rak på sak på en gång. Hur kan han ha varit så fin, när han nu har flickvän och går med dig? Har du aldrig tänkt så? Om han kan vara otrogen mot sin nuvarande flickvän, vem vet om han inte var otrogen mot dig också? Nu kanske det inte är så, men den fina bilden du har om honom kanske inte riktigt är så fin. Att du behandlade han som du gjorde mot slutet, var fel av dig och alla måste stå för vad de gjort. Och gjort är gjort, det är inget du ska grubbla över idag även om du gjorde fel just den stunden.

Nu kan du bara göra allt bättre, men inte genom att gå med en kille som redan har flickvän. Det gör både dig, honom och henne illa. Du får förhoppningar, han är otrogen, och hon blir ledsen. Alla kommer må dåligt över det. Om du vill ha tillbaka honom: prata ut med han en gång för alla, låt ditt hjärta tala. Skrik ut allt du känner för honom, till honom och säg att han kan komma när han vill, att du finns kvar. Sen är det upp till han om han vill lämna sin nuvarande och börja om med dig. Mer än så kan du inte göra. Jag tycker inte du ska ge honom friheten att kunna välja mellan två tjejer som han nu gör. Hur kul är det för dig att veta att hon ligger i hans säng, två timmar efter att han gett dig en kyss? Och jag förstår om det kommer vara jobbigt att läsa, livet är inte lätt. Du kommer vara med om ånga värre motgångar och det gäller att ta kontroll över sina känslor.

Tänk till gumman, för just nu leker han med både dig och henne, och det är väl inte vad du vill? Ge honom ett alternativ. Vill han vara med dig, så ska han lämna henne, vill han inte vara med dig så ska han låta dig vara ifred så att du kan börja om från början med någon annan. Gå inte tillbaka till honom om han väljer henne, forsätt inte träffa honom. Du gör fel!

tack så mycket för dina fina ord. hoppas att allt går sin väg. ta hand om dig!

Kommentarer
S

Tack så jätte mycket för dina fina och ärliga ord verkligen! uppskattar de... mina kompisar har alltid sagt samma sak som du säger men jag va tvungen att höra de från någon annan som inte känner han eller mig föratt inse de... han blir aldrig som innan thats it bara att inse. Ska träffa han nästa vecka en gång för alla och säga allt jag känner och då får han välja hur han vill ha de för såhär kan de inte fortsätta för jag mår grovt dåligt utav de här jag svär alltså och jag vet att jag är värd mer än såhär. Önskar dig all lycka i livet och att ingen ska vara otrogen mot dig igen som ditt ex var :/ Du förtjänar de bästa! sköt om dig gullunge



2011-03-09 @ 20:17:59


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!