jag kan inte binda mig

Hej ! Läser din blogg ganska ofta och den är super bra! Du är jätte söt med ^^

Jag har ett litet problem med kärlek..
Det är nämligen så att jag, hur ska jag förklara, har svårt att falla för någon. Jag är en brud på 17 år och jag har enbart haft korta förhållanden. Tycker inte att det är jätte viktigt att ha ett förhållande men det är ju ganska mysigt att ha en pojke för sig själv! Jag får ganska många chanser till att ha en pojkvän men jag tröttnar så fort! Det tar knappt en vecka och sedan vill jag jaga efter en ny kille.. Jag är trött på raggandet men kan verkligen inte binda mig. Har funderat länge på varför jag har svårt för det, tänkte bara fråga om du har någon idé eller åsikt på varför det är som det är?
Lite annorlunda kärleksbekymmer kanske, men en utmaning är alltid kul! Hoppas du har det jätte bra och ha ett fortsatt gött liv! Kramar



Hej Malin! ♥ Tack för att du läser min blogg, för att du tycker den är bra och definitivt för att du tycker jag är söt, haha. tack!

Jag ska säga dig en sak, jag tror att alla i hela världen har problem med kärlek på ett eller annat sätt. Jag blev faktiskt väldigt glad över ditt meddelande, eftersom att du är den första som vågat skriva lite annorlunda (jämfört med de andra som skrivit) och det är precis så jag vill ha det. Att ni ska kunna skriva om alla sorters kärleksproblem.

Jag tror inte du har svårt för att falla för någon, du är bara 17 år gammal. Du har inte riktigt utforskat det du vill utforska, du kanske är lite av en äventyrskvinna som inte riktigt vill sätta fötterna på jorden och landa ännu. Du har heller inte hittat "den rätta", och jag är säker på att när du hittar honom kommer du landa direkt! Du tror hela tiden att NU har jag träffat min dröm man, men märker sedan att nää, detta var inget för mig. Jag tror det beror på att du är för snabb in på förhållanden, du vill så gärna ha någon att kalla för din, bara din. Du ljuger för dig själv.

Jag har ett råd: jaga inte efter kärleken. Lägg killarna på hyllan och rikta huvudet och tankarna på andra saker, viktiga saker. Skolan, familjen & vännerna. Sluta tänk så mycket på: varför just jag, varför kan jag inte ha en bra pojkvän, varför fastnar inte jag, varför vill bara jag hitta på nya saker och inte binda mig. Kvinna du är 17 år?! du ska inte behöva känna press på det där än. Du är för snabb, du jagar kärleken för mycket. Kärleken kommer att hitta dig när du minst anar. När det händer, så händer det. Jaga inte!!! Låt prinsen komma och ta dig istället, och det kvittar när. om 1 vecka, 1 år eller om 10 år. Han kommer förr eller senare. Det finns en för alla. Det finns en som hör ihop endast med dig. Du kommer träffa honom en vacker dag :) Kom ihåg: tänk på viktigare saker! (och ja, jag vet att det är jobbigt och svårt, jag har själv haft många tankar i min säng innan jag ska sova om kärlek).

Var inte så orolig. Att du har tröttnat på raggandet är normalt, det gör alla som märker att det börjar bli tråkigt till slut, de som märker att de äntligen vill börja med seriösa grejer. Var inte för snabb gumman. Förresten så är du supersöt, kollade in din blogg precis. Du kommer hitta dig en redig diamant, som du kommer älska och som kommer älska dig med hela sitt hjärta! hade bra & må bäst så hoppas jag att vi hörs igen ♥



Kommentarer
O

Vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Såg din kommentar på michas blogg...



Jag, som säkert många andra har kärleks problem.



Jag och min första och ända pojkvän va tillsammans i 3 månader hade ett uppehåll på 2 veckor blev sedan tillsammans igen, tog slut efter en vecka. Både han och jag har svårt att släppa taget om varanndra men istället för att prata om saker och ting så bråkar vi bara.

Det blev alldeles för jobbigt för mig att vara i ett förhållande där vi bråkade så fort vi pratade med varanndra i princip.



Nu på ungefär 3 veckor (sen det tog slut mellan oss för sista gången) så har vi inte pratat med varanndra.

Jag älskar honom alldeles för mycket för att släppa taget och jag vet att han älskar mig lika mycket nu som han gjorde då. (Han har själv sagt det.)



Jag vet inte vad jag ska göra? Jag vill så gärna få honom tillbaka men han svara inte på mina sms längre.



Vad kan jag göra?

Tack på förhand

/O



2011-03-07 @ 01:06:36


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!