Hår

johanna: hej underbara människa! enda sen jag hitta din blogg har jag varit fast för du e så jävla lik mig.. jag har ett "hår problem" jag bara kände att jag ville fråga dig om råd. Jag har mellanbrunt långt hår,ljusbruna ögonbryn (alltså ljusare än håret på huvudet), bruna/ mörkgrå ögon och jag har en varm hudton. Jag vill verkligen ha en förändring i min hårfärg men jag vet inte vad jag passar i. Alltså jag vill ha en hårfärg som verkligen passar på mig och får mig att se fräsch ut för just nu känner jag att jag ser typ torr o grå ut haha.. svara om du orkar <3
svar: Hej hej! Vad kul att höra att du tycker att vi är lika varandra. Jag tycker att du borde färga ljusare slingor, det är fint till bruna ögon och en varm hudton. Med lite ljusare hår ser man brunare ut än vad man är, och jag tror att den förändringen skulle sitta fint. Jag har själv färgat ljusare slingor och jag ska fortsätta med fram till sommaren. Jag känner mig fräshare och brunare också. Och om du nu ska använda blekningsmedel, se till att köpa ett bra schampoo & balsam plus hårinpackning & silkesdroppar, för blekning sliter på håret som FAN. Gå till en bra hårvårds butik, eller till din egen frisör så hjälper de dig att hitta ett bra schampoo m.m.
Om du inte vill ha ljusa slingor så tror jag att chokladbrunt också skulle sitta fint. Solen kommer dock bleka håret med tanke på att det snart är sommar och då försvinner den färgen du färgat, till en ljusare. Jag skulle satsa på blonda slingor om jag var du, och slinga i omgångar tills du är nöjd.
Hade bäst! puss puss!
(Är inne ifrån google chrome, därför kan man inte göra mellanrum)

Kommentarer
Fult/fint?

Hej hej ! Jag har mörk brunt hår och olivgrön/bruna ögon, vad tycker du om den kombinationen? Jag är så trött på folk som säger att bara bruna ögon passar till mörkt hår så jag vet inte hur jag ska göra, jag vill hellst vara naturlig så som jag är, tycker det är fint med mörkt hår och ljusare ögon och jag har ju ändå lite brunt i men ska jag testa med bruna linser eller vad tycker du?



2011-03-10 @ 03:19:42
Amra

I bet you did honey ;) katter är dom! :D



Blogg: http://amrafosho.blogg.se/
2011-03-10 @ 17:52:08


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!