ITS YOUR LIFE

Anonym: Hej!
Jag har ett problem som jag skulle vilja ha hjälp med.Nu är det så att har varit tillsammans med min pojkvän i snart 13 månader. Och under 9 månader har vi bråkat nästan varje dag. Han har slagit vad om mig med sin kompis, i början av vårt förhållande så var han med en annan, han har kallat för grova ord i nästan varje dag nu. Och enligt honom är det pga att jag gör honom arg.Han får mig och känna som om allt är mitt fel och att det är jag som är problemet i det här förhållandet, därför förlåter jag honom efter varje gång han säger eller gör något mot mig. Han gör slut varje dag och sedan i slutet av dagen ångrar han sig och säger förlåt och ber mig verkligen att gå hem till honom så att vi kan "fixa oss". Det har gått så långt att jag inte ens får sminka mig, ha på mig det jag vill och inte va med mina kompisar. Han har även med sina kompisar hittat på saker om mig, att jag tar folks nummer och så vidare...
Min fråga är nu är det rätt av mig att förlåta honom gång på gång efter allt han har gjort?
Vad tycker du att jag ska göra?
en del av mig vill lämna honom men det är omöjligt.
kram. <3



SVAR: 4 av 13 månader har varit bra? de fyra månaderna har du varit lyckligt kär & resterande 9 månaderna har du mått kefft. det säger dt mesta.. Ett förhållande ska inte vara byggt på lögner, hat och svek utan tvärtom. tillit, kärlek & respekt. Han har tappat respekten för dig genom att kalla dig fula ord. Sånt ska inte finnas i ett förhållande enligt mig. Han sviker dig genom att vända allt emot dig, så att du får bära skulden över något som han har gjort, och så som jag förstår har det inte bara hänt en gång utan flera gånger. Han har ett kontrollbehov som absolut inte är hälsosamt för ett förhållande.. Han vill ha makt över dig genom att inte låta dig klä dig hur du vill, förbjuda dig att vara med dina vänner som jag antar du känt längre än honom (det kvittar till och med om du känt din vän i en vecka han ska låta dig vara med dem endå) och han vill inte låta dig göra dig fin FÖR DIG SJÄLV.

Jag känner igen mig rätt mycket på dina punkter och jag vet hur du mår, för där du är har jag varit och det är inte lätt. Man orkar inte. Han har "hjärntvättat" dig. "älskling, varför ska du göra dig fin för andra?" till slut tänker du ja det är sant.. varför? sen kommer det här "varför ska du umgås med dem? Med mig har du en framtid, med dem har du bara några år, vänner är falska" Han vill ha dig för sig själv, och han vill känna att han äger dig. Sånt ska du inte acceptera, även om det är svårt. Som sagt jag har varit där och jag vet. Därför bör du göra någonting åt det NU. det har pågått i flera månader och det kommer fortsätta om du inte sätter ner din fot.

Säg till honom: Jag klär mig hur jag vill, jag sminkar mig för att JAG ska känna mig bekväm I MIG SJÄLV, inte för någon annan, och jag umgås med mina vänner för att jag trivs i deras sällskap. Om du inte accepterar det så får du hellre gå och så kan du tänka igenom detta och komma tillbaka när du mognat! Han kommer inte få någon annan tjej om han fortsätter som han gör heller. Det kan du gärna påpeka. Ingen vill ha en kille som beter sig sådär, INGEN.

Han tar dig också förgivet. Han VET att han kan behandla dig som skit under skorna och sedan komma till dig med sina små hundögon och säga "älskling förlåt.. :(" och du smälter, är svag och godtar hans ursäkt för att du älskar honom och inte vill förlora honom. DET ÄR FEL. Sätt ner din fot, var inte rädd, låt inte NÅGON människa få äga dig. Du är en egen individ, han är en egen individ. Han kan inte bestämma över dig. Snälla inte ens dina föräldrar säger till dig att du inte får gå ut med fina jeans.. Vem är då han att säga till dig vad du ska ha på dig och inte ha på dig?

Den här killen mår dåligt, han har inget vidare självförtroende även att han utstrålar det varje dag. Han mår dåligt, och han är svag. Prata med honom om det. Säg: så länge inte du mår bra i dig själv, kan du inte bringa mig lycka!

Om en del av dig vill lämna honom så mår du inte bra. Man ska inte vilja lämna sin pojkvän.. Det är bevis på att du inte mår bra, och att ni inte har det bra. Du ska känna dig glad med honom och det gör du inte. Tänk efter gumman.. och glöm inte att inget är omöjligt. Han är inte den enda killen på jorden även om du känner så nu. Han är inte den perfekta bara för att ni har pratat om barn i framtiden.. Det finns en gräns och han har passerat den för lääääääääänge sen, tänk på det!

Önskar dig lycka till, och jag lider med dig för jag vet hur dåligt du mår. STYRKEKRAMAR!


Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!