Har jag blivit dissad?


M: hej! jag har ett problem som verkligen rubbar mig totalt. Jag kan inte sluta tänka på det och när jag försöker glömma det så lyckas jag alltid få en återkoppling till det vad jag än gör.
Om en person smickrar dig med fina ord osv, men sen successivt slutar kontakta tillbaka, vad tyder det då på? kan det vara så att personen helt tappar känslorna beroende på att den har hittat en ny. (de allra djupaste känslorna kommer ju med tiden och eftersom jag bara har träffat personen ett fåtal gånger, har ju du de djupaste känslorna inte träff fram. Men hur ska man tolka situationen? Ska man ta det som att man blir dissad, och har du något tips på vad man kan göra för att ens förväntningar på personen inte ska vara så höga ifall man nu får reda på det man fruktar - att man blivit dissad.
snälla hjälp!!




Hej grabben!
måste börja med att säga att det är UNDERBART att även du som kille också läser min blogg. blir fett glad! :)
Dåså.. även när du försöker sluta tänka på henne, försöka glömma det så tänker du ju på att du ska glömma henne? förstår du hur jag menar haha? du ska inte tänka: jag ska inte tänka!
du ska hitta på roliga grejer som får dig på HEEEELT andra tankar. nej, jag menar inte att du ska skaffa dig en ny tjej, sticka på fester och gå loss med andra brudar. jag menar bara att du ska göra grejer som du tycker om att göra. ALLT som får dig att skratta helt enkelt!

Alltså JAG som tjej hade smickrat en kille med ord för att jag var intresserad av honom. Hon kanske testar dig? hon kanske bara vill se vart hon har dig. Istället för att fantisera och ha miljontals tankar i huvudet borde du fråga henne. Vad är det du vill med mig? är du intresserad av mig? känner du någonting för mig? - för det gör jag! du har ingenting att förlora på det. det värsta du kan få är ett negativt svar och jag menar DET ÄR REDAN VAD DU TROR?! så du förlorar absolut ingenting. tjejer gillar killar som vågar svälja sin stolthet och stå för vad de känner.

Du kan inte tolka den situationen som att du blivit dissad bara för att hon är lite frånvarande. Sluta dra egna slutsatser och fråga henne. skäms inte! utan frågor får man inga svar..

Tips på vad man kan göra för att ens förväntningar inte ska bli så höga? tänk bara: jag får ta det som det kommer. det är liksom antingen eller. antingen blir det jag och hon en vacker dag, eller så blir vi inte det. låt ödet bestämma. tänk inte, hoppas inte för mycket.

jag hoppas det löser sig för dig, ta hand om dig jätte mycket. rensa tankarna nu och hitta på lite roliga grejer. och glöm inte att fråga henne, fråga fråga fråga! puss sweetie!


Kommentarer
Maria

Hej Selma!

Jag har en lite annorlunda fråga till dig som jag undrade om du kunde hjälpa mig med? Det är så att jag är en tjej som snart ska fylla arton. Jag bor hemma med min syster och mina föräldrar och problemet är att jag knappt har någon frihet. Jag känner mig inlåst hemma och det känns som att det finns så mycket grejer jag vill göra med jag får aldrig chansen eftersom mina föräldrar inte låter mig. Det känns som jag förlorar min barndom och mina ungdomsår eftersom jag blir inlåst. Alla mina andra vänner får i stort sätt göra vad dom vill vilket är ännu jobbigare. Jag undrar om du har nått tips på vad jag kan göra? Hur ska jag få mina föräldrar att förstå att jag måste få gå ut och göra mitt liv?



Tack så mycket för en jättebra blogg! Din personlighet är tung och jag ser verkligen upp till dig, du verkar vara en riktigt stark och härlig person!



2011-06-01 @ 22:42:49


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!