vad ska jag säga till föräldrarna?

Anonym: Jag är på G med en kille, men om vi blir tsm vet jag inte hur jag ska berätta det för mina föräldrar :/ något tips?

Jag vet inte hur gammal du är, är man rätt ung så kanske föräldrarna tycker att det är oacceptabelt. Men har du kommit upp i 16-10 års åldern så tycker jag att du borde prata med den föräldern du är närmast med först, förklara att du har träffat en kille men att du faktiskt är försiktig (överdriv gärna om att du är försiktig haha) och att du vill se vart det kan leda. Sätt ner din fot, säg att dem inte kan stoppa dig, att du är kär. Föräldrar brukar oftast tycka att man är för ung, att man inte förstår vad killar och kärlek är, och att man kan bli sårad. men säg att du vill försöka, och att man faktiskt lär sig av sina misstag (om det nu skulle vara ett) och att man får mer erfarenheter om man provar.. Långt där inne förstår dem, för de har själva varit där du är idag, även om de säger nej - alla har. De är bara rädda över att du ska bli sårad..

Samla mod! det är inte så farligt som man tror. Jag var 16,5 när jag berättade för min mamma, och nervöst var det. Det var ännu mer läskigt när mamma sa det till pappa, visste inte hur han skulle reagera med tanke på att han har andra åsikter om pojkvänner när jag är (var) så ung. Han var lite skeptisk till en början men tog det endå rätt bra. Det visade sig att han tyckte om K efter ett tag också :) Deras barn blir faktiskt också äldre och vill känna på kärleken.

Kommentarer
Anonym

Haha,jag är snart 17 :)

men tack för hjälpen :D



2011-07-24 @ 21:18:52


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!