Ferat Korkmaz: pappa älskar dig!

 

Som ni vet har jag skrivit att jag läst en bok som heter "Pappa älskar dig" av den turkiske Ferat Korkmaz.

Jag vann den efter att jag läst i tidnigen om att man kunde vinna den, självklart mejlade jag och läste ut sen nästan lika fort som jag fick den. Jag har inte berättat så mycket om den egentligen, fastän jag tänkt göra det. Jag har inte läst många böcker i mina dagar, men jag kan utan tvekan säga att Ferats bok är den bästa jag någonsin läst.

Ferat jobbar hårt och tjänar mycket pengar, han är även ute och reser mycket med tanke på hans jobb. Denna gång åker han till Tyskland. På kvällen vill han utforska nattklubbarna och på ett ställe träffar han på en vacker kvinna, en kvinna som förändrar hans liv. Allt går sin väg, de har en underbar relation. Kvinnan som i boken heter Selma flyttar hem till Ferat i Stockholm. Hon börjar bli mer och mer konstig, dessutom vill hon ha barn. Ferat var inte redo än, men till slut fick hon som hon ville utan hans vetskap. Sonen Deniz föddes. Ferat älskade sin son högt över jorden och behandlade honom som den prins han var. Selma började bli mer och mer olik sig själv, kanske blev hon svartsjuk över att han visade sin kärlek för sonen? Till slut händer både det ena och det andra, hon kidnappar Deniz, hon flyttar till Tyskland, hon ljuger för Ferat och sin egen son, Han får knappt någon kontakt med Deniz, Han måste åka till Tyskland för att besöka honom och de får bara några ynka timmar tillsammans. OCh trots allt Selma ställer till med, vill Ferat ingenting annat än att få allt till rätta igen. Han höjer inte ens rösten till Selma för att han fortfarande älskar henne. En djup, fin man är vad han är. Ferats liv har förändrats ifrån att vara ett paradis till ett helvete. Men som den underbara far han är, kämpar han med sitt liv för att få tillbaka sin son.

Ingen som gått igenom kan känna vad du känner, men jag lider med dig. det gör jag verkligen. Du är en riktig kämpe, ge aldrig upp kampen om din rätt att vara pappa. Man vinner på att vara ärlig i längen och till slut kammar du hem segern! En vacker dag kommer din son att förstå allting och den dagen kommer du bli den lyckligaste, den dagen kommer alla bitar falla på plats.

Boken får 10/10 poäng av mig! För att den är otroligt fin i sig, även om den är sorglig och skrämmande. Ferat och Deniz har en väldigt fin relation till varandra och jag har många gånger blivit så berörd att mina tårar har fallit ner ifrån kinderna. En så fin pappa, en så fin son. De hittade på mycket roligt ihop och man läste mycket om att Deniz var en glad och rolig pojke. Jag skrattade mycket. Å andra sidan fällde jag många arga och ledsna tårar också. Mycket frustration får man räkna med. Ibland vill man bara slita isär boken för att man blir så sur över hur människor beter sig.

Alla har rätt att få veta hur illa behandlad Ferat har blivit av både socialtjänsten här i Sverige och i Tyskland, domstolar och hela köret. De har behandlat Ferat och hans son FEL! Dem har skadad båda två otroligt mycket! Och inte nog med det, Selma, Ferats fru och Deniz mamma har behandlat Ferat som smutsen under skon, och dragit med Deniz i skiten. Hon verkar inte vara mänsklig, jag förstår inte hur det kan finnas så hjärtlösa människor i den här världen. Så egoistiska. Hade det funnits något jag kunde göra, så hade jag gjort det. Jag hoppas att han vinner en dag, För det är han värd! Boken finns att köpa här: pappa älskar dig.



köp boken för 149 :- HÄR!

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!