Att klanka ner på unga föräldrar

Folk har så mycket emot "unga mammor" i dagsläget men ni ska bara veta hur det var för 50 år sedan. Det var exakt likadant bara att man GÖMDE det mer. Man berättade inte när man vad gravid förns efter 9 månader i magen då man var tvungen att åka upp till BB. I dagsläget är man mer öppen och det gör att folk börjar prata ännu mer.

Jag kan förstå vissas tänkande angående unga och äldre föräldrar. Är man äldre så har man förmodligen mer pengar (fast jobb) och man har råd till en egen lya och man klarar sig bättre ekonomiskt. Men det är då fan den enda skillnaden mellan en som är yngre och en som är äldre som skaffar barn.

Jag vill bara skjuta någon när jag hör att "Äldre är mer erfarna, dom kan och förstår mer" hur fan kan dom veta mer? Det är väl lika nytt för en gammal som för en ung att föda sitt första barn, att mata sitt första barn, att uppfostra sitt första barn, att vilja dö över att få gå upp varje natt för att lillen inte vill sova. 
- ALLA får gå igenom det och ingen är bättre än någon annan på dess första barn för det är lika nytt för alla.

Jag känner flera stycken som fått barn i ung ålder och jag tycker att de sköter sitt "jobb". Min vän, en av mina närmsta vänner som jag känt sedan jag var liten, fick barn i år och ni borde veta vem det är vid det här laget haha. Vi är lika gamla och ni anar inte hur konstigt det kändes att veta att hon hade ett liv i sin lilla mage. Jag menar det är Kimpan vi pratar om, hon som jag har gjort allt möjligt med. Sprungit från lärare, bråkat, skrattat, gjort dumheter och allt tillsammans med. Vinter och sommar sprang jag ihop med min lilla (stora) Kimpan. Idag är hon förälder. Men vet ni? Trots att det kändes konstigt så kunde jag redan förutspå att hon skulle bli en grym mamma. Hon är uppvuxen med sina små syskon och har ALLTID skött dem galant. Hon är en av de bästa mammorna jag känner. Hon födde lilla Damian för lite mer än ett halv år sedan då hon var 17 år gammal. Hon fyllde 18år  för en månad sedan och jag kan inte säga att en äldre mor som har 3 barn är bättre än henne. Hon är minst lika grym och jag är så stolt över att hon har klarat det här så bra. Jag ser verkligen upp till henne :) Hon, killen och Damian flyttade nyss till egen lägenhet och jag blir så glad över att det går bra för dem. Åh mina små änglar. 

Det jag ville få ut av det här inlägget är att jag är trött på att folk, unga som gamla klankar ner på yngre föräldrar, yngre mammor framför allt. ALLA KAN, ALLA ÄR NYBÖRJARE FÖRSTA GÅNGEN - det säger väl sig själv eller? 

Bjussar på lite bilder på kimpan och lil' D ♥







Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!