Oskulden

Är den så stor och mäktig som den var för hundra år sedan? tycker ni att oskulden är viktig? Ska första gången vara speciell eller spelar det ingen roll? Ska man förlora den när man gifter sig, eller ska man bara få "det" överstökat? Jag tycker om detta ämnet, tycker det är intressant att se vad folk tycker och tänker kring detta.

Om jag får säga mitt så tycker jag att man HELST ska spara sig tills man binder sig på riktigt dvs giftermål, ELLER att man förlorar sin oskuld med någon man verkligen älskar och får kärleken besvarad. Att man förlorar den med någon som man VET kommer finnas hos dig i flera månader framöver. Någon som du känner dig trygg och bekväm med. Att vara oskuld är mäktigt enligt mig, ge den som en gåva till personen du verkligen älskar, när du är redo!

Kommentera och motivera hur du ser på den saken.

Kommentarer
milijana

im here again :D:D .. värsta duktig på kommentera. happyface on that. Jag tycker som du, om du bryr sig :P .. palla förlora den med ngn som man inte har känslor för ..



2010-05-11 @ 15:53:30
albulena

håller med dig helt o hållet!

alla som är oskuld borde vara stolta ;)



Blogg: http://albulenadreshaj.blogg.se/
2010-05-11 @ 16:17:21
Amra

Jag tycker att det du skrev om att oskuld är mäktigt är SÅ sant! Jag tycker att man ska hålla sig tills man är gift, jag själv tänker göra det. Men jag kan inte säga att det är fel att göra det om man tycker om personen, för jag är liksom inte i den situationen. Om man tycker om någon och känner sig trygg med den personen som du sa, och om man känner sig redo så är det okej enligt mig, fast det ändå är bäst att vänta tills man är gift hehe.



Hoppas min roman räckte :D Gillar din blogg starkt! :)



Blogg: http://amrafosho.blogg.se/
2010-05-11 @ 16:34:47
sally

håller me dig näru säger att oskulden e mäktig, man ska verkligen nt få "det" överstökat. man ska nt ge den ti vem som helst, nt nån man gillar heller, de ska va nån man ÄLSKAR. nån man litar på, oh nån som alltid kmr finnas där, lr de måste nt va alltid. men om man gör slut, ska man iaf nt ångra de. nt tänka " fan att ja gav den ti honom " lr nått haha. man måste nt va gift yani ;d eeeeh iaf, heja oskulden! lr nått 8-) hahaha mobbad ja e.



Blogg: http://sallyelmahdy.blogg.se/
2010-05-11 @ 19:23:24
Egzona

OMG tänkte också på det idag!!

HAHA..



men jag tycker personligen att man ska ha sex för första gången när man älskar någon så mycket (det kan exempelvis vara vid giftermål för några och kanske 1-2 år för någon annan, det beror helt enkelt på personen) att man inte kan bevisa det tillräckligt fysiskt.. psykiskt också kanske. Man har sex med någon när man älskar dom så mycket att man inte kan visa det på något annat sätt.

Men ingen ska behöva känna sig tvingad till och ha sex, sex ska man SJÄLV vilja ha, för att visa att man verkligen ah.. älskar (a)

men då ska man vara säker, alltså till 100, att man älskar den personen..



(HAHA testa killen innan ifall han har nån sjukdom.....)



Blogg: http://simplyegzona.blogg.se/
2010-05-11 @ 19:50:22


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!