DONT TRUST ANYONE!

Älskling? Det är sant, det du sa. Inga vänner varar för alltid, men med dig kan jag vandra hela livet. Med dig kan jag få min egna familj, med dig kan jag få en framtid. Jag ska aldrig mer ta någon för givet, jag ska alltid köra mitt race. Jag ska aldrig lita på någon igen. Jag är glad att jag har dig älskling, jag är glad att du bryr dig. Jag är inte barn längre, jag har vaknat ur min stora rosa perfekta bubbla.. Ett tag tyckte jag att vännerna var allt, att vännerna var mitt liv. Men vad ska dom ge mig i framtiden? Missförstå mig inte, jag älskar mina vänner. Grejen är den att jag ger vad jag får och vad jag vill komma fram till är att jag inte är beroende av mina vänner längre, som jag var förr. If you dont like it, get out of my life. Enklare än så är det inte. Jag har kommit till en punkt i livet där jag har insett en hel del. Fuck att jag litar på någon igen. Jag rövslickar INGEN igen.

Vill du vara min vän, varsågod. Jag har alltid fått höra att jag är en bra vän som förstår, och som folk litar på. Men kom ihåg, jag finns inte hos dig för alltid.

Tack för mig, puss.



Kommentarer
milijana

helt rätt, i slutändan när man är gravid, föder barn osv får ett "upptaget" liv så finns dem flesta vänner inte kvar ens.. highfive for the truth.. haha du är smart selma :)



2010-05-09 @ 22:22:27
amina chantal

ja fan :D sweetheart



Blogg: http://sosouth.blogg.se/
2010-05-09 @ 22:36:28
Anonym

"Jag rövslickar INGEN igen."



Du rövslickar din pojkväns röv en hel del.

Vad händer om allt inte går som det ska?

Lek med tanken att du och din pojkvän gör slut?

Att någon händer som inte ska hända?

Vem ska du vända dig till hade du tänkt?

Vilka ska stå vid din sida om hans inte finns?



Många frågor att bolla omkring med. Menar inget ont, men allt kan hända i denna värld. Ha aldrig för höga förhoppningar! Detta borde du egentligen behålla för dig själv. Hade jag personligen varit en nära vän till dig hade detta svidit en hel del att läsa.

Vissa saker borde och bör du hålla mellan dig själv eller kanske dig och pojkvännen. Man får nästan en tår i ögat trots allt.

Riktigt känslokallt. Folk vill inget ont, finns vänner för livet.



Miljana: Lever du på 2010bc eller? Du måste nog driva med oss. Vänner, mestadels vänner av kvinnoslaget tycker det är riktigt intressant och vill vara kvar hos sin tjejkompis igenom hela graviditeten. Delvis för att de har så starka band med den blivande mamma och automatisk känner de sig som en andra mor till barnet, vilket oftast i slutändan belönar med att hon till slut blir gudmor och på så sätt håller kontakt med både mamman och barnet. Din sk verklighetsbaserad teori spricker kring alla håll och kanter. Skaffa dig ett liv istället för att uppmana tjejen att inte ha några vänner alls för att i slutändan är de inget att ha.

Det är exakt vad din text går ut på, avsiktligt eller inte!



Ta hand om dig Selma. Läser din blogg och följer den flitigt, trots att du tjatat sönder om din pojkvän på sistone. :)

Men, var snäll och värdera vännerna högre. De kommer finnas där när du minst anar det. Hälsa även din pojkvän(han läser nog detta trots allt). Må gud göra så ni får spendera resten utav era liv tillsammans. Du verkar stenkär



Over and out for me

//G



2010-05-10 @ 04:31:53
Gresa

Vart fan fick du luft ifrån '' G ''? OM hon och hennes pojkvänn gör slut så har hon väl sin familj? Hon har sin syster och sin bror. Vem fan har du? Du verkar ju inte ha någon eftersom att du säger vem ska du ha om ni gör slut. Svaret är enkelt HENNES familj. Så vad fan är ditt problem? Alla är väl inte lika, ellerhur. Tänk om alla skulle vara som du, hur fan skulle världen se ut då? Inte bra, verkligen inte bra. Hennes vänner kanske är sådana som sårar och svikit henne då hon behövt dom som mest, va vet du om det? Ahh exakt, du vet inget skit om det. Lägg inte din näsa i blöt, när du inte vet va det handlar om. Att skriva gulliga grejer om sin pojkvänn och skriva hur kär hon är, är bara något bra. det är synd att det finns människor som inte kan vara glada för andras framgångar. du verkar vara en av dom, eller iaf så som du framstår. du kanske inte har lärt dig att familjen är det viktigaste man har. INTE vänner. UTAN din familj. Så om hon inte har sina vänner har hon sin familj, jag tycker att du ska ta och skita i om hon värderar sina vänner eller ej, vafan har du med det att göra? ingenting helt enkelt. STAY OUT OF IT!

haha vill människor inget ont? JAHA, va hände med alla krig? vad hände med mördare och folk som gör annat ont. har du glömt det lilla gumman? snälla, snakka inte förrän du vet fakta. vilket du inte verkar göra i det här fallet. VISSA vänner räcker livet ut, beroende på hur bra dom är. VISSA inte. HON kanske SKRIVER om VÄNNER som inte räcker livet ut. Har du förstått? Kaaaaaaaaaaaaaapiiish now ;)



2010-05-10 @ 16:11:46
Anonym

Wall of text!

Aldrig hört talas om styckindelning Gresa?



Jag har aldrig indikerat i min text att hon inte skulle ha kvar sin familj, eller? Hitta vart så kommer jag backa undan på den punkten.



Vadå om alla var som mig? Du slänger ut dig personangrepp utan några som helst belägg!



Goja, goja, goja. Har aldrig sagt att alla vänner är likadana, men i texten påpekade hon aldrig de som finns för livet, som hon senare gjorde med en ny text. Alla drogs på en kant.



Läser du sedan lite längre ner kan du nog uppfatta att jag endast vill de väl, men tydligen misslyckades du med läsförståelsen i skolan.



Familjen är det viktigaste man har, men vänner kommer inte så långt efter. Du verkar ha haft taskiga relationer med dina vänner, om inget annat.

Läser man "stycket" du skrivit om att hon har sina vänner, men familjen är viktigast och om hon inte skulle ha de, skulle hon enbart ha familjen. Då ställer jag dig frågan: Vad ska du med vänner, om de nu är falska och familjen är viktigast?



"Folk vill inget ont, finns vänner för livet". Då syftade jag på de vännerna som man har för livet och läser detta. Hon påpekade enbart de vänner som är falska, vilket inte snappades upp enligt min mening. Sedan kommer du och drar aspekter ur krig? Hur offtopic är inte det på en skala från ett till tio?



Sedan utesluter du även att jag är en kvinna? Du har så jävla fel på den punkten att det inte är sant.



Vill ställa dig ännu en fråga. Vart i texten indikerar hon att det är riktat till de vänner som är falska och inte till alla omkring sig?



Synd att du missuppfatta min text. Hade du varit aningen bättre på din svenska, hade du aldrig haft denna pågående diskussion.



P.s googlea wall of text

//G



2010-05-10 @ 18:15:27
milijana

mohahha krig krig krig..



o som svar till den dumma tjejen, jag lever på 2010, haru varit gravid så du kan snacka? har du testat att leva som invandrare en dag coh bli gravid? har du testat ngt av livet? vem ska hon gifta sig med? mannen lr vännerna? .. om hon och hennes blivande man väljer o flytta utomlands, tror du hennes vänner ringer varje dag, kommer så ofta dom har tid osv? hon e ung, man växer ifrån varandra, oftast.. dock e de ju olika.. man driver sitt liv framåt, inte fan står man stilla och väntar på vänner när dom går sitt håll.. klart man inte sa skita i vänner, absolut inte men kanske dax o tänka på vem som ska va där i framtiden, alltid.. inte varannan dag..



2010-05-10 @ 19:59:32
milijana

oh sorry selma för att man bombar din blogg, fick flipp :P du får ta bort kommentaren om du vill, var bara tvungen skriva iaf.. haha ... :)



2010-05-10 @ 20:01:51
Anonym

miljana: Blir ju nästan förbluffad utav dina jämförelser. Man kan ju nästan skratta när man läser innehåller samt den bedrövliga grammatiken.



Måste man verkligen testa att vara gravid för att i sin tur kunna bedöma hur det egentligen står till?



Så med andra ord, om man kör en liknande jämförelse som dig, så ställer jag dig frågan: Har du testat att uppleva andra världskriget?

Svaret blir självklart nej. Ska jag sitta och kontra dig sen? Du har ju aldrig upplevt andra världskriget. Hur vet du då att det var så hemskt?

Kopplar du samman detta med dina jämförelser?



Flyttar man utomlands finns det någon som heter internet. Personligen tror jag alla använder utav internet i dagens samhälle, även du när du skriver detta meddelande.

Kontakten kan du hålla via skype som ersätter telefonem. Mail ersätter skriftliga förhandsbrev.

Att träffas blir dock svårare, men vet du vad?

Har du någonsin lekt med tanken att man kommer att skaffa nya vänner i det nya landen, som kanske i sin tur visar sig vara äkta vänner för livet?



Jag håller med att man växer ifrån vänner, men fortfarande, man kommer alltid att ha minst en barndomsvän som är där för en, för alltid!



Yepp, vänner behöver man inte skita i, men man kan välja att spendera mindre tid med de och är de äkta vänner så förstår de.



P.s Testa och läs mina texter och sedan dina. Får du ont i ögonen? För jag får ;)



//G



2010-05-10 @ 22:04:33
Gresa

Sist jag tittade så var det här någon blogg på internet och inte någon svenska lektion som man har i skolan? Vem bryr sig om man har styckeindelning och skit, tydligen du isf. ENBART du! Jag ser ingen annan som hackar på det här. Men som sagt, vissa älskar att haacka på andra. Jag menar va vore vi utan er? haha, sånna som inte kan annat än hacka på andra. DU gör min dag. Jag kan sitta och skratta åt dina texter. Jaha, så det kan inte vara så att ja kanske känner selma och vet att hon menar de falska vännerna? Kan det inte vara så, eller oopss.. du kanske inte tänkte att ja känner henne? Nej, precis. Du tänkte inte alls helt enkelt, haha gumman. PLEASE, give up woman! Du kommer ingenstans, du har fan hela bloggen emot dig, va håller du på med? Du har redan blivit förödmjukad. Vill du ha mer av det eller? det här är EN BLOGG på internet, och inte SVENSKA LEKTION! Anteckna det tack, för jag kommer ALDRIG använda styckeindelning. Gå och häng dig, du skulle göra världen en tjänst, helt seriöst.



2010-05-11 @ 18:34:45


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!