another world ?

 

Jag tycker att ett flertal personer har gått över styr: storbloggarna(inte alla). Man läser om deras perfekta liv varje dag. Jag är nog inte den enda som tycker att vi borde trycka ner dem på jorden lite grann.
(nej haters, jag läser inte för att jag är avundsjuk på dom, för det är jag absolut inte. jag läser för skojskull)

Alla har inte pengar till kläder, skor och andra prylar varje dag. Speciellt inte ungdomar. Varför spela någon man inte är? Var ärlig och stå på dig själv istället för att låtsas att du har köpt en tröja för tusen spänn när den egentligen köptes på rea för ca 200 kr..

förstår ni vart jag vill komma?

Jag kan säga såhär: jag bryr mig inte om vad folk tycker och jag (som så många andra ungdomar) lever på mitt studiebidrag + 600. Jag går inte och frågar mina föräldrar om pengar hela tiden. Visst dem kan också ge mig några hundra extra, någon månad. Men jag försöker vara nöjd över vad jag har. Jag skäms inte över det. Jag tror inte att jag lever i en rosa bubbla där allt är perfekt.

När dessa människor inte kan leva på sina blogglöner längre, då dom blir äldre och tröttnar på bloggen. Vart ska dom ta vägen då? Vissa går inte ens i skolan. Och andra LEVER på sin blogglön och skiter i att skaffa jobb.

Då är det VI andra, vi som är smarta som unga, som tänker att vi vill ha en framtid, vi som vill ha de extra fint i hemmet och kunna leva gott och må bra, då är det våran tur to shine!

Det finns tusentals brister i livet, Vi är inte ens halvvägs än (folk i min ålder).
Börja öppna ögonen, försök att se verkligheten!


Kommentarer
Anonym

Så jävla rätt du har !

Det e sant och jag älskar dig för att du uttrycker dina åsikter så jävla bra....fortsätt så tjejen



2010-03-18 @ 16:27:48
selma

sv: Tusen tack! Den där kommentaren gjorde min dag haha, blev jätte glad. Tur att det finns folk som tänker som mig! tack så mycket <3



Blogg: http://selmasedef.blogg.se/
2010-03-18 @ 16:38:25


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!