gamla tider

När man går in på facebook, läser man om alla 9or som skriver att dom kommer sakna deras klass som dom har hållt ihop med i flera år, alla lärare, skolan och allt sånt.

det får mig att tänka tillbaka på när jag gick i 9an. vissa dagar var jag på lektionen och andra dagar gick jag bara dit för att mamma tvingade mig och när jag väl kom dit satt jag ute på skolgården med tjejerna eller i cafeterian och lyssnade på musik, eller bara gick runt. vi hade vattenkrig på somrarna, både inne och ute på skolgården. inte bara med eleverna utan även med lärarna. med virpi, världens bästaste lärare. hennes finska temprament kom fram en gång när rose hämtade ut vattenslangen och sprutade på virpi HAHA. jag minns hur arg virpi var den dagen. man såg eld ifrån hennes huvud HAHA. men när jag och rose åkte och hälsade på henne på skolan för sisådär två veckor sen kom hon ändå fram och krama sönder oss och berättade att hon saknade oss, att vi var hennes favoriter. borgsmo skolan var verkligen kärlek. man hade alltid kul. om man inte fjantade sig på lektionerna för att man hade vikarie, så sprang man ut i korridorien och hittade på något roligt. i matsalen hämtade vi alltid 20000 bröd/knäcke, 500 glas med vatten/mjölk, ett eget smörpaket. och sen åt vi! jag minns när vi hade matkrig och lärarna fick damp haha. bonden mats kom och tvingade oss tvätta upp allt. bella sprang som den tönten hon var och lekte ängel. hahaha. det var tider det!

Annonser från BloggPartner

Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!