Kolla vilket äckligt mail jag har fått

( Längst ner finns det på Svenska, som jag översatt via googles språkverktyg, inte 100 % rätt.. )

Good afternoon my dearest,

My name is Miss Vica Huruna, 26 years old girl single. I am a daughter of late Dr.
Akuol Haruna Ayii, I live in the refugee camp here in the economic capital of Dakar Senegal. my father was a very wealthy food stuff merchant based in Monrovia Liberia before he was assassinated to death. I was about enrolling to have a master's degree in nursing /midwifery before, myself and my family suffered a tragedy out of civil war in my country and several political unrest.

My late father Dr. Akuol Haruna Ayii, was a successful top business man in my country, he deals in importation of rice, salt and sugar from Thailand and Europe. He was unfortunately assassinated  together with my lovely mother by the wicked rebels in the midst of the civil war and political unrest in my country. It was only me that is alive for now out of the family. I managed to make my way to a near by country Senegal where i am  leaving now in the middle of the war. I have decided not to go back to my country for now even when the war is over because there are still political instability, killings and several unrest. I lost so much, my parents, and family capital investments.

Before the death of my father in 14th Sept. 2008 in General Hospital there in Monrovia Liberia, he secretly called me while on his sick bed and told me that he has the sum of $6,528,000  (Six Million Five Hundred Twenty Eight Thousand Dollars), left in a fixed / suspense account in one of the prime banks, that he used my name as his only daughter for the next of kin in depositing the fund. He also explained to me that it was because of this wealth that the
rebels is looking for him and that in case of death, That i should seek for a foreign partner in a country of my choice where i can transfer this money and use it for investment purposes such as real estate and hotel or into any lucrative business of our choice.

Please listen to this, i have my late father's statement of account  and death certificate here with me which i will send to you letter, So i will like you to help me transfer this money to your account and from it you can send some money for me to get my traveling documents and air ticket to come over to meet with you. I kept this secret to people here. So in the light of above i will like you to keep it to yourself and don't tell it to anyone for i am afraid of loosing my life and the money if people gets to know about it.
I am willing to offer you 10% of the total sum as compensation for your effort/input after the successful transfer of this fund into your account and I also mapped out 5% for expenses, Furthermore, you indicate your options towards assisting me so that i can forward to you the contact of the bank where the fund is deposited.

Remember i am giving you all this information due to the trust i deposed on you.I like honest and understanding people,truthful and a people of vision, truth and hardworking.
Please reply fast lets invest together. However, there is Reverend Pastor here in refugee camp, his name is Reverend father, Jones Martins, i make use of his office computer to send you this mail, so try to call me through office phone line +221772704238, if you call him, tell him that you want to speak with Miss Vica Haruna, he will send for me in the female hostel.

my favorite language is English because i attended American school in my country but this country's language is French. I will like you to call me as i requested so that we can hear our voices, i have a lot to tell you. Please i need your help. Take care and have a nice day. Awaiting to hear from you soonest. Thanks. My regards. Vica.




Svenska!


God eftermiddag mina käraste,
Mitt namn är Miss Vica Huruna, 26 år gammal flicka singel. Jag är en dotter till framlidne Dr Akuol Haruna Ayii, jag bor i flyktingläger här i ekonomiska huvudstad Dakar Senegal. min far var en mycket rik mat saker handlare baserade i Monrovia Liberia innan han blev mördad till döds. Jag skulle skriva in att ha en magisterexamen i omvårdnad / barnmorskor före, mig själv och min familj drabbades av en tragedi av inbördeskrig i mitt land och flera politiska oroligheter.

Min gamle far Dr Akuol Haruna Ayii, var en framgångsrik topp affärsman i mitt land, handlar han i import av ris, salt och socker från Thailand och Europa. Han var tyvärr mördades tillsammans med min underbara mamma som de ogudaktiga rebeller i mitt i inbördeskrig och politiska oroligheter i mitt land. Det var bara jag som är levande för tillfället ur familjen. Jag lyckades ta mig fram till ett närliggande land Senegal där jag lämnar nu mitt i kriget. Jag har beslutat att inte gå tillbaka till mitt land för nu även när kriget är över, eftersom det fortfarande finns politisk instabilitet, mord och flera oroligheter. Jag förlorade så mycket, mina föräldrar, familj och kapitalinvesteringar.

Innan the död of my father in 14 September, 2008 in General Hospital där i Monrovia Liberia, han i hemlighet called mig while on his sjuka sängen och sa me att han har sum av $ 6.528.000 (sex miljoner Fem Hundred Twenty Eight Thousand Dollars), left i en fast / interimskonto i en av de främsta bankerna, som han använde mitt namn som sin enda dotter till anhöriga i deponering av fonden. Han förklarade också för mig att det var på grund av denna rikedom att rebellerna söker honom och att i händelse av dödsfall, bör Att jag söka en utländsk partner i ett land mitt val där jag kan överföra dessa pengar och använda den för förvaltningsfastigheter som fastigheter och hotell eller i vinstgivande verksamhet i vårt val.

Snälla lyssna på detta, jag har min salig fars redovisning och dödsbevis här med mig som jag kommer att skicka dig brev, så kommer jag vilja att ni hjälper mig överföra pengar till ditt konto och därifrån kan du skicka några pengar till mig att få min resa handlingar och flygbiljetter för att komma över att träffa dig. Jag hållit detta hemligt för människor här. Så mot bakgrund av ovanstående kommer jag att vilja att ni behålla det för dig själv och inte berätta det för någon för jag är rädd att förlora mitt liv och pengar om folk får veta om det. Jag är villig att erbjuda dig 10% av den totala summan som ersättning för din insats / input efter framgångsrik överföring av denna fond till ditt konto och jag har också kartlagt 5% för kostnader, dessutom anger du dina alternativ till hjälp till mig så att Jag kan vidarebefordra till er kontakta den bank där fonden är deponerats.

Kom ihåg Jag ger er all denna information på grund av det förtroende jag avsatte på you.I som ärliga och förståelse människor, sanningsenlig och ett folk vision, sanning och hårt arbetande. Svara låter snabbt investera tillsammans. Det finns dock pastor pastor här i flyktingläger, hans namn är pastor far, Jones Martins, jag använda sitt kontor dator ska skicka detta mail, så försök att ringa mig igenom kontoret telefonlinje +221772704238, om du kallar honom, tala om för honom att du vill tala med fröken Vica Haruna, kommer han att sända till mig i den kvinnliga vandrarhemmet.

min favorit är engelska, eftersom jag gick amerikansk skola i mitt land men detta land är språket franska. Jag vill att ni ringer mig när jag begärde, så att vi kan höra våra röster, jag har mycket att berätta. Snälla jag behöver din hjälp. Sköt om dig och ha en trevlig dag. Väntar på att höra från dig. Tack. Min fråga. Vica.



Jätte skumt brev, det var obehagligt att läsa. Någon som förmodligen vill lura mig på pengar men undra vem man kommer fram till om man ringer de där numret? creeeeepy..

Kommentarer
anna

va fin blogg :)



Blogg: http://diaryofannaa.blogg.se/
2010-07-26 @ 15:48:18
Nicole

Det är virus tror jag.. fattar inte hure funkar men fick också sånt brev och vet fler som fått. sjukt :s



Blogg: http://galetgalen.blogg.se/
2010-07-26 @ 17:07:20
dee

då äre inte virus, utan någon som lurar folk på pengar? ganska självklart om du själv har fått det och andra med har det, >N<.



annars hade jag fått fett dåligt samvete för att lägga ut ett sådant mejl.



Blogg: http://denisow.blogg.se/
2010-07-28 @ 01:06:29
Sheila

Herregud har fått ett sådant här mail, men bara några rader. shit det här kan då bli som det här.... gud ska bryta kontakten direkt!



Sökte på hennes namn och kom till din blogg, tack för att du skrivit :)



Blogg: http://sheilastyle.blogg.se/
2010-08-21 @ 19:30:06


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!