Choklad muffins!

nu har jag precis gjort chokladmuffins. var tvungen att smaka en, och dom blev skit goda :)
sitter och röker just nu och väntar på att dom ska kallna lite, sen ska hanna få tjocka sig när hon kommer hit. när Egzona har läst detta inlägget kommer hon ställa sig i köket och baka muffins 100% haha!




recept:

Ingredienser:
2 ägg
2 ½ dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält smör eller margarin
Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt det svalna.
Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta smöret. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.
Ingredienser:
2 ägg
2 ½ dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
½ tsk bakpulver
2 dl vetemjöl
100 g smält smör eller margarin
Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt det svalna.
Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta smöret. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.
Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.

här har ni en bild ifrån igår när jag och hanna målade naglarna,
vi tappade till och med nagellack i sängen HAHA craaazy shit!
våra föräldrar har alltid sagt "lägg något under handen när ni målar naglarna........."
lyssnar vi? nej.. :( gud straffade oss..

Kommentarer
eggy

HERREGUD!!!! jag önskar att jag kunde :'(



HAHAHAH ,men jag har börjat träna igen, måste leka "nyttig" nu, snacka om att jag lider :|



<333



Blogg: http://simplyegzona.blogg.se/
2010-02-06 @ 17:15:25


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!