Må du vila i frid Daniel Rack

Denna dagen har varit otrolig. Otroligt sorgsen men också väldigt, väldigt fin.

Dagen började med två timmars sömn, kl 7 steg jag upp. Tog bussen med rose och denis till hageby, väckte linda och sen rörde vi oss mot kyrkan. påvägen till kyrkan fattade jag inte riktigt vad som väntade mig. jag mådde faktiskt rätt bra. Det är inte alltid man går på sin kompis begravning, det var första gången för mig, första gången jag fick gråta över en vän som aldrig mer kommer tillbaka. första gången jag fick känna en otroligt glad men endå ledsen känsla på samma gång.

När jag satt där och kollade på kistan hoppades jag bara på att du skulle vakna. jag tänkte vakna nu danne! vakna nu.. vaakna dåååå!!! men sen vart jag glad, när dina låtar spelades, när vi kollade på dina bilder. då tänkte jag att du satt brevid mig och skrattade åt mig. haha, jag skrattade och grät samtidigt för jag visste att du tyckte vi var löjliga, du vill att vi ska skratta med dig och våra minnen istället för att gråta för dig.

Glad för att jag vet att du har det bättre nu
Glad för att jag fick se ditt leende på bildspelet
Glad för att jag fick lyssna på dina favoritlåtar tillsammans med dig i en vacker kyrka
Glad för att du en gång skrattade tillsammans med mig och de andra
Glad för att du hann skapa minnen med oss

Det var väldigt svårt att se hans familj. daniels lillebror är så lik honom tycker jag.. vi är inte ens i närheten av hur dannes familj känner, för jag tror att kärleken till sitt barn, till sitt blod är starkare än allt annat. Jag önskar dem lycka till framöver..

du spred så mycket glädje danne. nu är det din tur att vila, nu är det din tur att må bra på riktigt.
jag hoppas att du vakar över oss ängel. Du lever alltid kvar inom oss.
Time to say goodbye my friend. Rest in peace Daniel Rack. I miss you.. See you soon.









Kommentarer
Anonym

hur dog han ?=(



2010-12-10 @ 17:38:51
rose

mycket mycket fint skrevet hjärtat. saknar dig något otroligt danne , men jag vet att du har det bättre där du är. vila i frid hjärtat så ses vi snart <3



Blogg: http://rooseelias.blogg.se/
2010-12-13 @ 10:33:41


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!