svar!





1. först använder jag mig av ett rengöringsmedel som tar bort finnar, porer osv.. det gör även huden jätte len. och efter det använder jag ytteligare ett rengöringsmedel som är av samma märke, som man ska använda efter, med bomull där man oftast har lite sämre hy.



2. smörjer jag in ansiktet med en fet hudkräm som heter Locobase och väntar i några minuter tills det har sjunkit in i huden.

3. tar på fondation (h&m´s) tycker faktiskt att den är okej. jag stör mig inte på att den är "fet" jämfört med andra.

4. lite solpuder i hela ansiktet (inte så mycket som på bilden nedan, det var för ett år sedan. skäms över den!)

5. h&m´s rouge på kindbenen.

6. jag använder mig av en ögonbrynspenna som jag själv valt färgen på, så formar jag ögonbrynen lite mer som jag vill ha dom.

7. först lägger jag en mörk ögonskugga vid ögongloben (syns på fotot) sen lägger jag en ljusare ögonskugga i ögonvrån och sen lite under ögat.

jag använder en brun/glittrig ögonskugga till ögongloben som är ifrån h&m, som heter brown dust. som ljus ögonskugga använder jag oftast en ifrån hm som är en tvåfärgad ögonskugga och heter hot sand. annars använder jag isadoras perfect eye shadow 09 vanilla under ögonen. (ibland lägger jag även en ljus ögonskugga precis under mina ögonbryn, det blir skit fint)

8. efter det lägger jag mascara på både under och över fransarna, har märket maybelline new york The colossal volum express mascara.

9. det är skit svårt att förklara, men ska försöka på bästa sätt. först lägger svart kajal i ögat och sedan håller jag ögat så att de blir lite snett (kines-aktigt) och drar ett sträck ut, en bit efter hur ögats form är. och sedan lägger jag lite svart kajal i slutet av ögat, under ögonfransarna.

10. avslutar med försvarets hudsalva på läpparna ;) haha!

hoppas du fick ett bra svar =)




Kommentarer


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!