Rest in peace, Therese Rojo Johansson

jag sitter och tänker på Therese, imorse när jag läste i tidningen att mördarna bara fick 1 år och 8 månader i straff, ville jag bara slå någon! kan inte sluta tänka på de än. så jag gick in på en blogg som Thereses vänner har gjort (http://minneavtherese.blogg.se/) och läste lite, fäller tårar som vanligt när jag besöker den bloggen. Thereses vänner är riktigt starka och ingen kan nog föreställa sig vad dom går igenom, förutom dom som också förlorat någon nära. jag och mina tjejer brukar sitta och prata om de här "Therese-mordet" och även att vi inte känner henne, brukar vi kolla upp på himlen och undra om hon hör oss också, när vi sitter och pratar om henne?! hon var så vacker den tjejen, riktigt jävla vacker! hon hade hela livet framför sig. och jag slår vad om att många var avundsjuka på henne, många ville nog se ut som henne. hon skulle precis börja gymnasiet.. asså herregud.. en tjej hade kommenterat i thereses minnesblogg: "De som bestämmer straffet borde skämmas. Jag hoppas ni som bestämde det här kan se er själva i spegeln när ni kommer hem. Om mindre än två år får dom chansen att mörda igen och hinna ut innan dom är 21. Advokater gör sitt jobb, men det måste svida enormt att veta att dessa mördare snart är ute. jag kan inte tänka mig att ni kan glädjas över detta korta straff förutom att era kärriärer får ett ytterligare lyft. Nu vill nog alla mördare ha er som advokater" och hon som skrev de, har så jävla rätt. tankar kärlek och respekt går till dig Therese, dina vänner och din familj. Må du vila i frid.

såhär står det i de senaste inlägget i minnesbloggen:


Hej, För att hedra Therese och hennes minne
och för att visa vårat missnöje med domen så träffas vi som vill,
Torsdagen den 29 okt klockan 18:00 i sockenplan vid gamla minnesplatsen.
Ta med ett ljus som du kan hålla i handen,
som vi sedan kommer att tända tillsamans kl 18:15.

- jag bor inte i stockholm, så jag kan inte haka på. men jag tänder ett ljus för Therese här hemma i Norrköping istället. finns de någon ifrån stockholm som läser min blogg, så tycker jag att ni borde följa med och tända ett ljus för deras ängel.. de hade jag gjort!



rest in peace
<3

Kommentarer
Jennifer ღ

R.I.P :(



Godnattღ



Blogg: http://jeffelina.blogg.se/
2009-10-27 @ 22:59:03


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!