selma talar ut

hallu, nu har jag dushat och lite sånt! kom precis på en ny sak.. " selma talar ut " inte sett någon annan haft en sån.  så ibland tänker jag köra en " selma talar ut " då jag berättar något tycker, mina åsikter om saker osv..



.. en sak jag alltid stört mig på är när folk säger tex " jävla turkunge " till en bosnjak. jag menar, om en turk ( som kommer ifrån turkiet ) säger svennejävlar! så säger inte turken de till resten av jordens befolkning. för de finns bara ett land som är " svennar " och de är folk ifrån sverige. samma sak som med turkar. man kan ju inte gå och säga " jävla svenne jävel " till en ifrån danmark, finland, eller .. inte heller till en kines? de är exakt samma sak. så ni som brukar säga "turkjävlar" tex till en arab, en chilenare eller vad som helst ( som kommer ifrån utlandet ) säg utlänning eller invandrare istället. inte TURK!

Kommentarer
feyruz

hahah selmiis du är för gooood



2009-08-09 @ 20:44:31


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!