lägg aldrig handen på en kvinna

.. var en man! kollade på tyra banks show idag hemma hos verro, de handlade om killar som slog sina flickvänner. en del tjejer var totalt misshandlade och i vissa fall hade de hållt på i flera år. saken var den att dom inte var så gamla, mellan 15-20 år?! man fick se bilder på en del tjejer, och dom såg helt förstörda ut. blåtiror och märken av slag på hela kroppen. fattar inte hur man kan höja sin hand emot en kvinna. de är så respektlöst och omanligt. en riktig man visar kärlek och pratar ut istället för att slå. om en kille slår sin tjej EN gång - förblir de inte den sista! (OM inte killen väljer att förändra sig snabbt) och jag kan säga att hade de hänt mig en enda gång, så är de en gång för mycket.. då hade han fått ta sitt pick och pack, stuckit och aldrig mer fått sett mig igen! jag hoppas att killarna i programmet förändrar sig och övriga killar i världen som har samma problem, för ingen tjej är värd att leva i misshandel. tjejerna lämnar er förr eller senare om ni inte förändrar er. jag förstår inte hur dessa människor tänker.. liksom " jag slår för att visa min kärlek " men slag är inte kärlek. slag är kränkande, hot, smärta, hat. de är raka motsatsen.. älskar du henne, bevisa de med kärlek. annars är det bara att göra slut, på ett moget sätt.



Kommentarer
aylin - All eyes on me

- kollade oxo på Tyra banks show, asså jag fattar inte killarna,jävla idijoter!



Blogg: http://aylincaglipamuk.blogg.se/
2009-08-29 @ 02:52:42
Anonym

det är inte speciellt lätt att göra slut med någon man blivit misshandlad av kan jag ju ta & berätta :P lättare sagt än gjort.



2009-08-29 @ 11:22:17
selma

ja jag förstår hur svårt de är att göra slut. men man måste göra de för sitt eget bästa, man måste tänka om. och inte tänka " han kommer förändra sig" - när de har gått 4 år om inte mer :S man får besöka en psykolog som hjälper en. för att stanna i ett förhållande som bara handlar om smärta och bråk.. då får man skylla sig själv om man ska stanna kvar!!!



Blogg: http://selmasedef.blogg.se/
2009-08-29 @ 14:12:42


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!