respekt

Respekt för vuxna, för äldre människor. Jag förstår inte, det finns knappt någon ungdom som har respekt för äldre kvinnor eller män längre. Det kom jag och tänka på idag på väg hem, i bussen. Det var fullproppat med ungar i 13-14 års åldern och det klev på en gammal dam, det fanns ingenstans att sitta. Jag satt längst fram och damen gick på längst bak i bussen. Annars hade hon fått tagit min plats. Tanten letade efter en plats att sitta men ungarna ignorera henne bara och hade kul, skrattade åt annat istället. Hon kom fram till en kille som satt och flina och frågade om det fanns plats bakom honom. ja sa han bara, och typ rörde sig inte ur fläcken. Hur skulle kvinnan kunna kliva in bakom honom om han inte reste sig upp? dagens ungdomar alltså. Och efter några hållplatser klev en ung kvinna på bussen, hon var höggravid. Det satt två tjejer på fyrsits platserna, på de andra två stolarna som var över hade dem sina stora fula väskor. Kvinnan som var gravid ville så klart sätta sig på en av platserna eftersom det inte fanns plats någon annanstans. Men tjejerna bara ignorerade och kollade ner på sina mobiltelefoner. Okej, den här kvinnan var ung, stark. Men hon var ändå höggravid och tänk om bussen hade bromsat för snabbt och kvinnan ramlat på golvet? ooh.. blir så irriterad. Kvinnan lutade sig emot armstödet av stolen och stod upp istället. Kunde inte någon av ungjävlarna bara ställt sin tjocka väska på golvet istället? jag blir så jävla irriterad på människor som inte har respekt för sådana saker.

Kommentarer
BELLA HEINONEN

tack så mycket :) fin blogg!



jag läste nyss inlägget om respekt, jag tycker att det var jättebra skrivet och du har helt klart rätt i det du skrev!



Blogg: http://isabellheinonen.blogg.se/
2009-04-28 @ 14:15:29
BELLA HEINONEN

nej jag är finsk och jättelite grek ;P dudå?



Blogg: http://isabellheinonen.blogg.se/
2009-04-28 @ 14:25:06
BELLA HEINONEN

okej okej :) hehe



Blogg: http://isabellheinonen.blogg.se/
2009-04-28 @ 17:43:36
frida

Fyfan du har helt rätt! jag blir sjukt irriterad på sånt där, speciellt när det handlar om gamlingar :P vet inte varför, tycker bara så synd om dem.. dem flesta av dem gör inte en endaste fjortis förnärd, ändå kan dem inte respektera dem.. och dem är ju liksom svaga och så.. stackarna, jag flyttar alltid på mig om jag ser att en i mer behov av platsen behöver den.



Blogg: http://fridaflakstad.blogg.se/
2009-04-28 @ 22:28:55
Ebba Amaroso

så rätt så!! Jag kan glömma bort att erbjuda plats åt äldre ibland men jag försöker komma ihåg det så gott det går



Blogg: http://ebbawasthere.blogg.se/
2009-04-29 @ 19:22:31


Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!